snel select menu dropdowndropdown
Ferodo Racing

Ferodo Racing De nieuwe generaties Ferodo Racing remblokken onderscheiden zich door uitmuntende prestaties onder alle omstandigheden. Iedere toepassing is echter verschillend en vereist een andere soort van frictiemateriaal. Hieronder een korte beschrijving van de complete serie Ferodo Racing compounds met daarbij een korte uitleg over de meest populaire toepassing van het desbetreffende materiaal.

Ferodo DS Performance remblokken

DS Performance Voor degene die op zoek is naar een remblok voor normaal straatgebruik, maar met het prestatieniveau van een race remblok, is DS Performance de juiste keuze. DS Performance remblokken beschikken over een R90 type goedkeuring, het EU Kenmerk voor goedgekeurde straatremblokken. Ze zijn direct klaar voor gebruik, dus geen lastige inremprocedures alvorens veilig de weg op te kunnen.

DS2500 remblokken

DS 2500H DS 2500 High performance remblokken hebben een karakteristiek die perfect past bij o.a. circuitdagen en extreem straat gebruik. Door de gelijkwaardige prestaties bij zowel lage als hoge temperaturen, geeft dit remblok de bestuurder het vertrouwen dat nodig is om het maximale uit het remsysteem te halen. In de onderstaande grafiek staat de karakteristieke wrijvingswaarde van DS2500H ten opzichte van de andere Ferodo compounds afgebeeld als rode lijn.
Dynamometer simulation of Touring Car front axle. DS2500 shown for comparison only, as would never be used in this application.

DS4003 remblokken

DS 4003C DS4003 Competitie remblokken zijn in de basis ontwikkeld voor Monoposto racewagens, bijvoorbeeld de Formule 3, Formule Ford en Renault. Mede door de rustige opbouw van frictie, gemiddeld 0.48mµ, zijn deze remblokken ook uitermate geschikt als achter-remblok bij voorwielaangedreven raceauto’s of lichtere Cup racers.
Dynamometer simulation of Touring Car front axle. DS2500 shown for comparison only, as would never be used in this application.

DS3000 Endurance remblokken

DS3000 Endurance DS3000 Endurance remblokken hebben een lager frictie niveau dan de DS 3000 R (0.52mµ), maar bezitten verder dezelfde karakteristieken als de DS3000R. De DS3000 Endurance compound is speciaal ontwikkeld voor races van 3 tot 6 Uur. Voor verdere informatie over standtijd voor een specifieke toepassing is het raadzaam contact met ons op te nemen.
Dynamometer simulation of Touring Car front axle. DS2500 shown for comparison only, as would never be used in this application.

DS1.11 remblokken

DS1.11 W Diverse merken fabriceren race remblokken op basis van de ‘ceramic’ technologie. De DS1.11 W is echter gebaseerd op de innovatieve grondstof Siloxane. In tegenstelling tot de materialen die zijn samengesteld uit voornamelijk carbon, breekt Siloxane niet af op hoge temperaturen. Het blijft zijn vertragende werking behouden onder temperaturen die voor een remblok nog niet eerder haalbaar waren. Dit betekent in de praktijk geen fading en een langere levensduur met behoud van het frictie niveau (0.50mµ). In de tabel is de zeer vlakke curve van DS1.11 W duidelijk zichtbaar als groen lijn.
Dynamometer simulation of Touring Car front axle. DS2500 shown for comparison only, as would never be used in this application.

DS2.11 remblokken

DS2.11 X DS2.11 X is gebaseerd op dezelfde Siloxane technologie als de DS1.11. Echter beschikt de DS2.11 over een extreem frictie niveau (0.62mµ), waardoor de levensduur iets korter is dan die van de DS1.11. De DS2.11 is voornamelijk ontwikkeld voor rally doeleinden (WRC beproefd), maar is ook uitermate geschikt voor andere doeleinden waar een extreem frictie niveau en een betrouwbaar rempedaal is gewenst.
Dynamometer simulation of Touring Car front axle. DS2500 shown for comparison only, as would never be used in this application.

DSUNO remblokken

DSUNO DSUNO is the new heavy duty racing material from Ferodo Racing. It will replace DS2.11 and is already race proven in GT, touring car, Formula & rally. The technical objective for the material was to provide a high friction output, whilst improving pad and disc life and to offer excellent modulability throughout the brake event. The latter means the risk of wheel lock is significantly reduced compared to other pads with the same high nominal friction coefficient, without any loss of output. This is the ultimate good feel pad.
Dynamometer simulation of Touring Car front axle. DS2500 shown for comparison only, as would never be used in this application.